sobota, 27 listopada 2010

Zrób to sam: przekąska dla świnki

Hej!
Dzisiaj będzie pierwsza notka z serii "Zrób to sam".
Postaram się dużo takich dodawać.
Przekąska nadaje się dla świnki, królika i innych zwierząt.

Składniki:
-łodyga i liście brokuł, ten "środek" z łodygi,
-korzeń marchwi,
-korzeń selera,
-korzeń buraka pasternego,
-owoc i gałązka aronii (ale owoce naturalnie 'przymocowane'),
-jabłko,
-patyczek bambusowy,
-patyczek z wierzby,

Przepis:
Myjemy wszystko, gałązki we wrzącej wodzie opłukać.
Marchew potnij na obieraczce do marchewki na długie pasy, pasternak też kilka takich plasterków, tak samo seler.
Pasternak pociąć na kawałki. Jabłko na kosteczki, ale dość spore.
Na patyczek bambusowy (może być wykałaczka, ale obciąć ostre końce) nabijamy plasterki pasternaka, kilka plastrów marchewki i seler.
Na gałązkę aronii nabijamy kawałki jabłka. Na gałązkę wierzby również nabijamy jabłko.
Na "środek" z łodygi brokuła wbijamy te gałązki pionowo lub pod skosem.
Sznureczkiem przywiązujemy do "środka łodygi" 2 spore liście z łodygą. (sznurkiem lnianym)
Między nie wbijamy patyczek bambusowy - szaszłyk ;D
Paski marchewki wciskamy w szpary miedzy łodygą, a tymi liśćmi, oraz tak pod sznureczek.
Pod "szaszłyk", a na marchewce, kładziemy kawałki pasternaka.

 Moim prosiątkom bardzo smakowało ;)
Pamiętam, że zrobiłam zdjęcia jak to pałaszowały, ale teraz przeszukałam cały dysk i nie ma ;(
Kopiowanie całości, zdjęć, przepisu, bez mojej zgody - ZAKAZANE!

A tak poza tym to w czwartek mój tata odebrał pociętą sklejkę i bierzemy się za robienie domków. 
Jak na razie Sherli ma nowe pięterka - większe i drewniane. 
Nowych zabawek też ma kilka.
A od wczoraj z tatą i bratem robimy jej domek - dość duży, 
taki z dziurami fajnymi - jak skończymy to dodam zdjęcia ;)

Zauważyłam też, ze michie się przebarwia - na jasno. 
Za uszkami ma takie jaśniejsze już i na plecach - co widać na zdjęciach. 
Więc nowa porcja fotek:



I moje ulubione:
Filmik:

Oraz film z Sherli w roli głównej:

Zdjątka Anachiela:








I filmik:

Zapraszam do komentowania i pozdrawiam ;)

2 komentarze:

  1. Fajna stronka -> ZuZ <333 polecam. Buziaczki od gerbilków i dalszego pisania :P

    OdpowiedzUsuń
  2. B. fjny blog :) dużo fotek - super :D

    zobacz do mnie i skomentuj :) www.gerbilownia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń